مارکتینگ

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بیان تفاوت های میان بوتیک و فروشگاه های خرده فروشی میپردازیم، پس با گروه صنعتی پوشاک رونی همراه باشید .

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی دکوراسیون مغازه را مطالعه کنید .

در واقع بوتیک یک فروشگاه خرده فروشی انحصاری و تخصصی به شمار می رود که از نقطه نظر محدودیت در متراژ مغازه، موجودی کالاها و حیطه فعالیت متفاوت و متمایز از کسب و کارهای خرده فروشیست.

به هنگام راه اندازی یک فروشگاه خرده فروشی می بایست این تفاوت ها را به خوبی درک کرده و از نقاط ضعف و قوت کسب و کار آتی خود اطلاع داشته باشید.

ابعاد کسب و کار

از جمله تفاوت های فاحش میان یک فروشگاه خرده فروشی و بوتیک می توان به متراژ و ابعاد مغازه اشاره داشت. بوتیک ها در مقایسه با فروشگاه های خرده فروشی نسبتاً کوچک ترند. بوتیک ها غالباً فضای اندکی از مراکز خرید سرپوشیده یا بازارهای بنا شده در فضای باز را به خود اختصاص می دهند و کمتر پیش می آید یک بوتیک را تنها و دور از سایر فروشگاه ها بیابید. مغازه های خرده فروشی در نقطه مقابل بوتیک ها قرار دارند که از حیث موقعیت مکانی و فضایی که برای فروش محصولاتشان در اختیار دارند، انعطاف پذیرتر بوده و آزادی عمل بیشتری دارند.

میزان موجودی کالا

یکی دیگر از ویژگی های بارز بوتیک ها، محدودیت در تنوع کالاهاییست که عرضه می دارند. منظور از تنوع کالا، اجناس متفاوتیست که می فروشید. تنوع کالا در اکثریت قریب به اتفاق فروشگاه های خرده فروشی بالاست. فروشگاه هایی از قبیل Wal-mart و Discounter Targets بخش های متعددی برای محصولات خود دارند. در حالی که بوتیک ها یک یا چند نوع کالا را ارائه می دهند. یک فروشگاه ممکن است تنها یک نوع کلاه یا کیف بفروشد. بوتیک ها شمار بیشتری از همان نوع کالا را به مشتریان عرضه می دارند و در نتیجه نسبت به فروشگاه های خرده فروشی گزینه های بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهند.

شرکت ها و اشتیاق و تعصب نسبت به یک کالا

کارمندان، مدیران و صاحبان یک شرکت نسبت به شرکت خود و کالاهایی که عرضه می دارند، تعصب و عِرق خاصی نشان می دهند، اما در بوتیک ها شور و تعصب تولیدکنندگان نسبت به کالاهایشان را شاخ و برگ می دهند و برای دستیابی به اهداف خود به کار می بندند. افرادی اقدام به پایه ریزی و تأسیس فروشگاه های خرده فروشی با شعب متعدد می کنند که می خواهند به دنبال رویاهای خود در زمینه کارآفرینی و توسعه بروند. بنیانگذاران بوتیک ها اجناسی را سفارش می دهند که بتوانند این شور و تعصب را به تجارتی پر سود و منفعت بدل سازد.

انواع کالاها

شما می توانید برای فروش انواع و اقسام کالاها بوتیک بزنید اما فروشندگان پوشاک، مد و لباس به این نوع مغازه ها علاقه بیشتری نشان می دهند. شرکت هایی که کالاهای تجاری خود را به صورت عمده می فروشند، به فضای بیشتری احتیاج دارند. فروشگاه های خرده فروشی بزرگ در زمینه دسته بندی محصولات تخصصی تر بوده و تنوع کالاهایی که عرضه می کنند و فضایی که در اختیار دارند، بیشتر از بوتیک هاست. بوتیکهای پوشاک، مد و لباس عملکرد بی نظیری دارند چرا که مصرف کنندگان نهایی این صنعت در پی کالاهایی نفیس، کاملاً سفارشی و در نوع خود بی نظیرند.

  • ۹۶/۰۱/۱۵
  • seorespina tech

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی