مارکتینگ

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اصول بازاریابی محتوا

امروزه با رونق گرفتن بازارهای دیجیتال مارکتینگ و تبدیل شدن این روش بازاریابی به یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت‌ها،  روز به روز بر دامنه این واژه و واژه‌های مرتبط با آن اضافه می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم شبکه‌های اجتماعی یکی از اجزای اصلی بازاریابی اینترنتی هستند. حتما شما‌هم پیش‌تر با عبارت بازاریابی محتوا روبه‌رو شده‌اید. بازاریابی محتوا شاخه‌ای ازبازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. یادتان باشد این دو تفاوت‌های بسیاری با‌هم دارند و هر کدام شامل تاکتیک‌ها و روش‌های مختلفی هستند. در عین حال این دو روش را می‌توان با‌هم ترکیب کرد البته باید از اصول بازاریابی محتوا هم آگاه بود.

اصول بازاریابی محتوا

یکی از کارشناسان در این حوزه می‌گوید: در واقع ما برای بازاریابی محتوا به صورت موثرترین شیوه نیازمند فضایی هستیم به نام شبکه‌های اجتماعی. فراموش نکنید که شبکه‌های اجتماعی هر روز توسط مخاطبان بسیار زیادی در سنین مختلف و با جنسیت‌های مختلف بازدید می‌شود. پس محتوای غنی نقش مهمی را در بازاریابی محتوایی ایفا می‌کند. اگر محتوا غنی و  جذاب باشد مخاطب حتما به صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی بازخواهد گشت.

دو هدف متفاوت بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی:

بازاریابی محتوا واژه‌ای است که در خود معانی، تاکتیک‌ها و روش‌های مختلفی دارد که برای جذب، حفظ و افزایش مشغولیت کاربران و مخاطبان استفاده می‌شود. اصول بازاریابی محتوا از زمانی که مشتری با شما آشنا می‌شود نقش خود را نشان می‌دهد و در کل چرخه عمر مشتری تاثیر خواهد داشت. جالب است بدانید روش صحیح بازاریابی محتوا باید به گونه‌ای باشد که نیازها و علایق هر مشتری را بتواند پوشش دهد. یکی از اصول بازاریابی محتوا که می‌بایست به خوبی رعایت شود، استفاده از محتوای صحیح در کانال صحیح در بهترین زمان می‌باشد که منجر به افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش ارزش کسب و کار می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که بسیار حائز اهمیت می‎باشد این است که محتوای تولید شده باید بتواند علاوه بر جذب مشتری به حفظ مشتری‌هم کمک کند.

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰

یکی از سقف‌های متفاوت که فن‌آوری خاصی در آن به کار رفته است سقف عرشه فولادی(متال دک) است.سقف عرشه فولادی حاصل جمع‌بندی و تدوین نوع جدیدی از استاندارد صنعتی اجرای سقف است که نخستین بار توسط مؤسسه‌ی(SDI) رسماً وارد صنعت جهانی ساختمان شده است، پیشینه‌ی این مؤسسه به سال ۱۹۳۹ بر‌می‌گردد که از آن تاریخ تاکنون در مورد این‌گونه سقف‌ها در حال تحقیق و ایجاد تحول  است.

هم‌چنین آئین‌نامه‌ی (AISC) و فصل دهم از آئین‌نامه‌ی ملی ساختمان آمریکا سیستم سقف عرشه فولادی را تأیید می‌کند.

اصلی‌ترین وجه‌تمایز سقف عرشه فولادی با سایر سقف‌ها در استفاده از ورق‌های فولادی گالوانیزه‌ی ذوزنقه‌ای شکل و آج‌دار می‌باشد، هم‌چنین در این سقف، از برش‌گیر (گل‌میخ) استفاده می‌شود.

ویژگی‌های سقف عرشه فولادی

در معماری امروز استفاده از مصالح قدیمی پاسخگوی اجرای طرح‌های جدید نمی‌باشد، لذا در طراحی سقف عرشه فولادی مصالحی مدرن‎تر و مناسب با طرح مورد نظر در نظر گرفته شده و بسیاری از مصالح قدیمی یا حذف شده‌اند و یا تغییر کاربرد پیدا کرده‌اند.

امروز اجرای سریع ساخت‌و ساز به‌خصوص در پروژه‌های بزرگ به معنای کم کردن هزینه و سرعت بخشیدن به بازگشت سرمایه‌ی صرف شده است، بارها شده است که در طول یک ساخت‌و‌ساز طولانی بر اثر تغییر قیمت مصالح و موارد مشابه مشکلات بزرگی برای شخص و یا شرکتی که اقدام به ساختمان‌سازی کرده، پیش‌آمده است.

علاوه بر دو ویژگی استحکام بیشتر و کاهش هزینه‌های جانبی، اصلی‌ترین ویژگی سقف عرشه‌فولادی سرعت بسیار بالای اجرای آن است، بسته به مهارت پرسنل به‌کار گرفته شده و سایر شرایط، روزانه بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ متر مربع از این نوع سقف، قابل اجرا می‌باشد.

اجزای متفاوت تشکیل‌دهنده‌ی سقف عرشه فولادی عبارتند از: ورق‌های فولادی گالوانیزه که ضخامت آن‌ها از ۸/۰ تا ۱/۲ میلی‌متر می‌باشد، این ورق‌های گالوانیزه به شکل موج‌دار هستند، در مقطع هر ورق، شکل ذوزنقه پدید می‌آید، شکل‌دهی آن‌ها با روش نورد سرد و به‌وسیله‌ی  دستگاه‌‌های پیشرفته‌ی (Rol Forming) انجام می‌شود.

از دیگر اجزای مخصوص  سقف عرشه فولادی، برش‌گیر یا گل‌میخ‌ها هستند که با روشی خاص در نصب سقف به کار می‌روند. قطر این برش‌گیرها حداکثر ۲۰میلی‌متر است و طول آن برحسب شکل ورق متغیر بوده و معمولا از ۴۰ میلیمتر کمتر نمی‌باشد. برش‌گیر‌ها با استفاده از  دستگاهی به نام(Stud Welder) و با روش پیشرفته‌ای به نام “قوس الکتریکی” به قسمت بال تیرهای سازه‌ای متصل می‌شوند.

از ویژگی‌های دیگر سقف عرشه فلزی، امکان اجرای بازشو آن است. سقف عرشه فولادی جزو محکم‌ترین سقف‌های جهان شناخته می‌شود و استفاده از آن در برخی از بلندترین برج‌های جهان تأییدکننده‌ی همین مطلب است.

هم‌چنین باید توجه داشته باشید که آئین‌نامه‌های طراحی، عرشه‌ی فولادی را برای استفاده‌ی سازه‌ای مجاز می‌داند در حالی که ورق‌های سینوسی مانند ساندویچ  پانل و سایر موارد مشابه فقط به عنوان پوشش سقفی می‌توانند به کار برده شوند.

سقف شیروانی چیست؟

سقف شیروانی جزو سقف‌های شیب‌دار می‌باشد. در زبان انگلیسی برحسب کاربرد آن در اروپا و آمریکا سقف شیروانی Gablet Roof”  “وDutch Gable” ” نامیده می‌شود.

سقف شیروانی تقریباً حالتی سه‌گوش به سقف بنا می‌بخشد.

سقف‌های شیب‌دار و خصوصاً سقف شیروانی دارای طیف کاربردی وسیعی هستند. از سقف‌های شیروانی در مناطق سردسیر و یا مرطوب و بارانی به خاطر عدم نیاز به برف‌روبی و یا ممانعت از نفوذ آب باران استفاده می‌شود. در برخی موارد نیز سقف شیروانی صرفاً به عنوان پوشش و عایق انتخاب می‌شود. علاوه بر موارد فوق، کاربرد سقف شیروانی در بناهای بزرگ مانند انبارها و ابنیه‌ی صنعتی به خاطر صرفه‌جویی در مصرف آهن و بتن بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است، کلاً سقف شیروانی با توجه به سازه و جنس سازه است که به اجرا در‌می‌آید. ساختن سقف شیروانی شاید کمی مشکل‌تر جلوه کند ولی ساختن دیوارهای متناسب با آن ساده‌تر است. میزان شیب به کار رفته در اکثر سقف‌های شیروانی بین ۳۵ تا ۵۰ درجه است.

نکته‌ی کلیدی که باید در نظر بگیرید انتخاب مصالح صحیح با توجه به شیب شیروانی شما می‌باشد لذا تنها توجه به جنس و قیمت پوشش انتخابی کافی نبوده و باید تناسب بین شیب سقف و پوشش انتخابی نیز توسط متخصص مربوطه بررسی و تأیید شود، در غیر این‌صورت شما در حین اجرای سقف یا به مشکل برخورد خواهید کرد و یا عدم هماهنگی شیب و نوع پوشش انتخابی باعث ایجاد محدودیت‌هایی در کارتان خواهد شد.

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰

بالا بردن رتبه سئو چگونه امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که در بخش نخست مقاله اشاره کردیم نکات و روش‌های سئو روز به روز در حال پیشرفت و تغییر هستند. اگر شما یک متخصص سئو یا بهینه‌ساز موتور جستجو هستید برای بالا بردن رتبه سئو بهتر است روش‌های نوین را فراگرفته و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. در اصول سئو و بهینه‌سازی، اشتباهات رایجی وجود دارد که ممکن است هر کسی به آن دچار شود. این اشتباهات رایج را به هشت قسمت تقسیم کردیم که ۴ مورد آن را در مقاله پیشین قرار دادیم و امروز ۴ مورد دیگر را برمی‌شماریم. در ادامه با رسپیناتک همراه باشید.

برای کمک زمان زیادی را در نظر بگیرید.

سئو‌های خوب زمان‌بر هستند. یک قانون کلی وجود دارد: باید یک تفاوت را ظرف ۶ ماه یا کمتر مشاهده کنید. بررسی‌های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید تغییراتی که برای بهبود سئو اعمال کرده‌اید تاثیر داشته‌اند. اگر بعد از این بازه زمانی به نتیجه‌ای نرسیدید بهتر است که با یک مشاور با تجربه و حرفه‌ای سئو صحبت کنید. توجه کنید شما تنها کسی نیستید که می‌خواهد رتبه صفحه سئو را ارزیابی کند.

میانبرهایی ایجاد کنید تا رتبه‌بندی را ارتقا دهید.

گاهی اوقات، زیاد داشتن چیزهای خوب می‌تواند برای شما مضر باشد. مثل خوردن دسر مورد علاقه شما. برای سئو نیز چنین شرایطی وجود دارد. بهینه‌سازی بیش از حد یک سایت می‌تواند منجر به جریمه‌هایی شود. قرار‌دادن نامنظم کلمه کلیدی، خرید پیوندها، و هر نوع تلاش نادرست برای دیده شدن سایت به شما آسیب می‌رساند.

خرید پیوندها

بالا بردن رتبه سئو

بسیاری از تازه‌کاران سئو پیوندهای بسیار زیادی را خریداری می‌کنند که ارزان قیمت هستند. اما موتورهای جستجوگر این‌ها را  می‌فهمند. همه چیز به تجارب مشتری مربوط می‌شود. موتورهای جستجوگر خرید پیوندها را به عنوان یک تاکتیک اسپم‌کننده می‌شناسند. به آن فکر کنید: اگر یک موتور جستجوگر سایت‌ را بر روی یک SERP بالایی رتبه‌بندی کند و اگر آن سایت‌ مملو از پیوندهای ارزان و اطلاعات بی‌فایده باشد، باعث می‌شود که موتور جستجوگر بد به نظر بیاید و در نتیجه شما جریمه می‌شوید.

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰


سئو – بهینه‌سازی موتور جستجوگر– نیازمند اصولی‎ست که باید رعایت شود:

وقتی در کاری تازه وارد باشید انتظار آن می‌رود که مرتکب اشتباهاتی شوید. به عنوان فردی که به تازگی وارد حرفه بهینه‌سازی سایت در موتور جستجوگر شده است چندین سال طول می‌کشد تا شما مهارت‌های لازم را کسب کرده و خود را یک حرفه‌ای قلمداد کنید. نکات راهنما برای سئو دائما در حال تغییر هستند و گاهی اوقات شما حتی متوجه نمی‌شوید که چیزی را اشتباه انجام داده‌اید. در اینجا 3 اشتباه رایج که باید به عنوان یک تازه‌کار در سئو از‌آنها دوری کنید ذکر شده است.

رویکرد مشابهی را بارها امتحان کنید.

اگر شیوه‌ای که دائما در حال انجام آن هستید، به خوبی عمل نکرد، زمان آن رسیده که شیوه‌ای دیگر را امتحان کنید. از آنجا که سئو دائما در حال تغییر و پیشرفت می‌باشد شما ممکن است از روشی قدیمی استفاده کنید که دیگر عملی نباشد. بهبود سئو زمان‌بر است. به یاد داشته باشید که سئو یک سرمایه‌گذاری بوده و نه یک هزینه پیشین. اگرچه بوسیله آن می‌شود به نتایج خوبی رسید اما هر دو طرف نیاز به زمان و صبر دارند تا به آن نقطه برسند.

سئو

در تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری کنید و مطمئن باشید که برای فردا برنامه‌ریزی کرده‌اید. اکوسیستم دیجیتالی دائما در حال تغییر و پیشرفت می‌باشد. شما باید از خود مطمئن باشید که با پیشرفت‌های جدید خود را وفق می‌دهید تا به خود این اطمینان را بدهید که راهنماهای حال حاضر بهینه‌سازی SERP‌ها را دنبال می‌کنید.

قبول نکنید که اشتباه کرده‌اید.

البته پذیرش اشتباه مهم است اما باید به خاطر بسپارید که هر اشتباهی اشتباه شما نیست. در هر کاری اشتباه وجود دارد اما ممکن است این اشتباه از جانب مشتری باشد. ممکن است شما در کارتان تازه وارد باشید اما در مورد سئو دانش بسیار داشته باشید. مطمئن شوید که اطلاعات را به خوبی تحلیل می‌کنید و با مشتری صادق باشید. اگر اعداد اشتباه باشند باید پی ببرید که چرا‌آنها این گونه‌اند. شاید این اشتباهات مشکلی فنی از جانب شما باشد و شاید خراب شدن چیزی به وسیله مشتری شما.

تنها به این دلیل که چیزی مهم است توجه نکنید.

چیدن میوه‌ای که در پایین‌ترین نقطه درخت است وسوسه‌انگیز است، چون از همه راحت‌تر است. اما راه آسان‌تر همیشه راه بهتر نیست. تلاش و وقت خود را بر روی ترتیب‌بندی صفحه‌ها با کلیدواژه‌های سئو که نمی‌توانند به خوبی به رشد درآمد مثل کلید‌واژه‌های دیگر کمک کنند، صرف نکنید. در عوض تلاش‌هایتان باید روی یافتن و انتخاب کلیدواژه‌هایی بگذارید که یک ROI بزرگتر ارائه دهند. ولی امکان دارد مشکل چیزی بیشتر از کلید‌واژه‌ها باشد. بهینه‌سازی مشخصه‌های رسانه‌های اجتماعی که باعث آگاهی و ارتباط بیشتر می‌شود به رتبه‌بندی شما کمک می‌کند. از طرفی شما باید سرعت سایت را بالا ببرید، تصاویر را بهینه سازی کنید، توصیفات دقیق بنویسید، امنیت سایت را بالا ببرید و سایتتان را برای موبایل تغییر و توسعه بدهید. در نهایت محتوای خوب و پیوندهای مثبت مهم‌ترین عناصر سئو هستند و بسیار مهم است که هیچ‌وقت‌آنها را فراموش نکنیم.

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰

جعبه‌های تاشوی مقوایی یکی از آشناترین انواع بسته‌بندی کارتنی هستند، اما همیشه‌هم لازم نیست یک کارتن بسته بندی، ساده و قابل پیش‌بینی باشد. تصاویر چاپ شده روی کارتن‌ها می‌تواند به اندازه تصورات شما خلاقانه باشند. در زیر برخی از محبوب‌ترین روش‌ها برای آراستن انواع کارتن‌ جهت خلق بسته‌بندی‌ای جذاب‌تر ذکر شده است.

 

 کارتن

 

  

کارتن‌های برگردان معکوس

 

این مدل کارتن‌‌  برای لوازم آرایش، محصولات دارویی و مراقبت‌های شخصی بسیار عالی است. این مدل کارتن‌های بسته بندی به خاطر  قابلیت راحت باز و بسته شدن، شناخته شده هستند. درب بالا از پشت صفحه به سمت جلو تا می‌شود و برگردان پایین به سمت پشت می‌چرخد. برای صرفه جویی در فضا، کارتن‌های برگردان معکوس به صورت تخت انبار می‌شوند و این قابلیت را دارند که فورا مونتاژ و مورد استفاده قرار گیرند. همچنین می‌توان ساختار درونی یا دیواره‌ها را طراحی کرد و درون آن قرار داد تا مقاومت بیشتری داشته باشد یا محصولی را درون خود نگه دارد.

 

 

 

کارتن‌ با برگردان‌های مقابل هم

 

در این نوع کارتن‌‌هم برگردان‌های صفحه‌‌ی بالایی و‌هم پایینی در یک جهت می‌چرخند. درجعبه سازی به این نوع کارتن ، کارتن همه کاره گفته میشود که  برای بسته بندی‌های نرم‌افزاری، دارو، لوازم آرایشی بهداشتی و زیبایی بسیار مناسب است.

 

 

 

 

 

 

کارتن‌های جعبه ای

 

 

 

این جعبه‌‌ها انتخاب بسیار خوبی برای انواع کالاهاست. رایج‌ترین مورد استفاده برای این نوع کارتن بسته بندی برای هدیه‌های لوکس و کیت‌های بسته بندی شده و کادو‌دادن است.

 

قسمتی از این جعبه‌های بسته‌بندی، چسبانده شده‌اند و به صورت تخت به کاربر تحویل داده می‌شوند. این کارتن‌ها معمولا به صورت دستی ساخته و پر می‌شوند و در زمان مونتاژ بسیار مستحکم هستند. این نوع جعبه‌‌ها با یک در جفت می‌شود که باید بزرگتر از بخش زیرین باشد تا مطمئن شویم که تناسب در آن حفظ شده است.

  • seorespina tech