مارکتینگ

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با رعایت این تکنیک های ساده می توانید گام های مؤثری در راستای تقویت موهای خود بردارید و دیگر نیازی نیست نگران موهایتان و مراقبت از آنها باشید. هر روز، موهایتان در معرض فاکتورهای متعددی قرار می گیرد که ریزش، تیره، کدر و نازک شدن آنها را رقم می زنند. از مهمترین این فاکتورها می توان به آلودگی هوا اشاره داشت، با این اوصاف شما می توانید با رعایت چند نکته ساده و پیش پا افتاده موهایی محکم، نرم و براق داشته باشید. در ادامه شما را با بایدها و نبایدهای مبحث مراقبت از مو آشنا خواهیم کرد.

بایدهای مراقبت از مو

١. تغذیه شما باید سالم و مناسب باشد.

داشتن یک رژیم غذایی سالم از جمله مؤثرترین و در عین حال ساده ترین روش های مراقبت از مو به شمار می رود. موهای شما به مواد غذایی آکنده از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی نیاز دارید. بکوشید تا غذاهای چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنید. بسیاری از افراد قلم به دست می گیرند و مقاله های مفصلی با موضوع تقویت مو می نویسند اما فراموش می کنند در مورد مواد حیاتی و لازم برای رشد مو سخن بگویند، موادی همچون آهن که به وفور در عدس، بادام زمینی، مرغ، میگو و ماهی قزل آلا یافت می شود، یا روی (زینک) که از دیگر مواد حیاتی و مهم برای مو به شمار می رود، ماهی سالمون، بادام درختی و بادام زمینی سرشار از روی می باشند. مواد غذایی حاوی مقادیر فراوان ویتامین A، همچون پنیر، اسفناج، هویج و تخم مرغ به ترشح چربی در پوست کمک می کنند و از این رو یک نرم کننده طبیعی برای موهایتان تلقی میشوند. کلسیم و ویتامین B12 مورد نیاز موهایتان را می توانید با خوردن محصولات لبنی و ماهی تأمین کنید. اگر می خواهید مانع از شکننده شدن موهایتان شوید، مواد غذایی حاوی بیوتین مانند لوبیا بخورید. از دیگر مواد ضروری برای حفظ سلامت پوست سر سلنیوم است که در آجیل یافت می شود. پس اگر می خواهید موهایی زیبا و سالم داشته باشید، دست به دامن مواد غذایی سالم و مفید شوید!

 

٢. موهای خود را باید چرب نگهدارید.

بهترین علاج برای ترمیم موهای آسیب دیده و کدر، چرب کردن مو با روغن نارگیل طبیعیست. روغن نارگیل به مثابه یک نرم کننده طبیعیست. توصیه می شود حداقل دو بار در هفته موهای خود را به روغن نارگیل گرم آغشته کنید. روغن نارگیل مواد غذایی را از ریشه موهایتان گرفته و در ساقه مو پخش می کند و اجازه نمی دهد موهایتان خشک و کدر شود.

 

٣. درمان های خانگی

می توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در میوه ها و سایر مواد غذایی برای موهایتان یک ماسک خوب و مقوی درست کنید. روش ساخت چنین ماسک هایی بسیار ساده است و در عرض چند دقیقه موهای شما ضخیم تر، نرم تر و محکم تر خواهد شد. می توانید با میوه هایی همچون آووکادو یک ماسک آبرسان طبیعی بسازید. ژل درون برگ های آلوئه ورا و سایر مشتقات این گیاه و یا آب هویج را موهایتان بزنید تا محکم و براق شوند.

 

٤. باید موهایتان را اصلاح کنید.

تمامی تلاش هایتان برای بهتر شدن رشد موهایتان بی نتیجه مانده و این موضوع شما را کلافه کرده است؟ بسیاری از مردم این نکته بسیار ساده را نادیده می گیرند که برای بلندتر شدن مو باید هر ٢ یا ٣ هفته یک بار نوک موهایتان را بزنید. اگر می خواهید از شر مو خوره و شکسته شدن موهایتان رهایی یابید، چند سانتی متر انتهایی موهایتان را کوتاه کنید. با این کار می توانید فارغ از مشکلاتی همچون مو خوره، ریزش و شکنندگی مو، به موهای خود رسیده و رشد آنها را تقویت کنید.

٥. باید در انتخاب شامپوی خود دقت کنید.

برای تقویت و استحکام مو انتخاب یک شامپوی مناسب بسیار حائز اهمیت است. شامپو مو و پوست سر شما را تمیز کرده، مقدار چربی آن را تنظیم می کند و شوره های سرتان را از بین می برد. اما زمانی که پای انتخاب شامپوی مناسب برای موی فرد در میان است، گزینه های بسیاری پیش رویتان خواهد بود. شامپو ها ممکن است خشکی و شکنندگی موهایتان یا بروز آلرژی را سبب شوند، یعنی درست برخلاف آنچه از آنها انتظار می رود. شامپویی برای خود برگزینید که مواد مغذی موردنیاز موهایتان را تأمین کند و آنها را تا شستشوی بعدی براق نگه می دارد. به هیچ وجه از شامپوهای حاوی لائوریل یا سولفات لائوریل استفاده نکنید.

 


٦. باید موهایتان را به صورت کاملاً طبیعی خشک کنید.

اگر موهای خود را با سشوار خشک کنید، آنها را در معرض حرارت بسیار شدید قرار می دهید و باعث می شوید موها نرمی و استحکام خود را از دست بدهند. پس از شستشوی موهایتان یک حوله نرم بردارید و به آرامی موهایتان را بمالید تا با یک روند تدریجی و ثابت خشک شوند. اگر در حین خشک کردن موهایتان بیش از حد به آنها فشار وارد کنید، خشک و شکننده می شوند. با حوله آنها را تا حدی خشک کنید که اندکی مرطوب بماند سپس آنها را به همان حال رها کنید تا خودشان خشک شوند.
در اینجا، کارهایی که باید انجام دهید تا موهایتان محکم و قوی شود، به اتمام می رسد. حال نوبت به کارهایی می رسد که نباید انجام دهید.

 

نبایدهای مبحث تقویت مو

٧. نباید هر روز موهایتان را بشویید.

طبق مطالعات صورت گرفته در کلینیک زیبایی ، بهترین روش شستن هر چند روز یک بار موهاست. با این  کار می توانید بر مشکل چرب شدن و شوره زدن سرتان فائق آیید. در حین شستشو مو به آسانی می شکند بنابراین بهتر است زیاد مویتان را نشویید.

 

٨. نباید از مواد شیمیایی استفاده کنید.

با به کارگیری رنگ مو و نرم کننده های شیمیایی ظاهری زیبا و چشم نواز برای موهای خود به ارمغان آورید غافل از آن که آسیب هایی شدید و عمیقی به آنها وارد کرده اید. رنگ مو حاوی آمونیوم است؛ یک ماده شیمیایی مضر برای موهای شما. این روزها شرکت های آرایشی بهداشتی ادعا دارند رنگ موهایی فاقد آمونیوم تولید کرده اند اما تردیدی نیست که حتی این رنگ موها هم حاوی مواد شیمیایی آسیب رسان به موهایتان می باشند. استفاده از نرم کننده های شیمیایی حاصلی جز خشکی و شکنندگی مو و خشک شدن پوست سر نخواهد داشت.

 

٩. نباید از حرارت استفاده کنید.

به هیچ وجه با حرارت موهایتان را صاف یا فر نکنید. گرچه استفاده گاه و بیگاه از دستگاه های صاف یا فر کننده مو بلامانع است اما اگر زیاد از آنها استفاده کنید، آسیب های بسیاری به موهای خود وارد می کنید. برخی از خانم ها هر روز از این دستگاه ها استفاده می کنند و گله مندند که موهایی خشک، کدر و زبر دارند! اگر برای خشک کردن موهای خود همیشه از سشوار استفاده کنید، به موهایتان لطمه می رسانید.

 

١٠. برای حالت دادن و آرایش موهایتان، نباید آنها را بیش از حد تحت فشار قرار دهید.

حالت دادن و آرایش کردن مو یکی از روش های رایج برای به رخ کشیدن زیبایی مو به شمار می رود، اما نباید موهایتان را خیلی سفت ببندید یا تحت فشار قرار دهید، چرا که با این کار ریشه موهایتان ضعیف می شود و این امر به نوبه خود شکنندگی و ریزش مو را در پی خواهد داشت.

 

١١. نباید لوازمی که با موی شما در تماسند، کثیف و آلوده باشند.

باید هر چند وقت یکبار شانه و برس خود را تمیز کرده و مو و گرد و خاک را از رویشان پاک کنید. بسیاری از متخصصین مو توصیه می کنند از شانه های دندانه درشت استفاده کنید تا به عارضه ریزش مو دچار نشوید.

 

١٢. نباید موهایتان را زمانی که خیس است، حالت دهید و آرایش کنید.

پیش از حالت دادن و آرایش کردن موهایتان اجازه دهید تا موهایتان خشک شود. موی خیس بسیار آسیب پذیر است و به آسانی می شکند و می ریزد.
مراقبت از مو را می توانید از خانه خود شروع کنید و نیازی نیست برای داشتن موهایی سالم و ضخیم کلی هزینه کرده و به سالن های پوست و مو مراجعه نمایید. این تکنیک های ساده را آویزه گوشتان کنید تا موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰

سالیان سال است که مغازه های خرده فروشی شکل گرفته اند و وقتی صحبت از طراحی و چیدمان داخلی این فروشگاه ها به میان است، می توان رویکردهای متعددی را در پیش گرفت. با این وجود چند استراتژی رایج طراحی وجود دارد که مغازه داران می توانند با به کار بستن آنها طراحی دکوراسیون مغازه خود را انجام داده و حجم فروش خود را افزایش داده و کسب و کارشان را رونق بخشند. طراحی فضای داخلی موضوع تحقیقات همه جانبه این روزهای ما بوده و کوشیده ایم به بوتیک داران کمک کنیم تا موفق تر عمل کرده و در عصر دیجیتالی حاضر، مجالی برای خودنمایی بیابند.

به خاطر داشته باشید از هنگامی که فردی به درون فروشگاه شما قدم می گذارد تا لحظه ای که تصمیم می گیرد به صندوق مراجعه کند (یا نکند)، رعایت نکات و ترفندهای هوشمندانه طراحی می تواند تأثیر بسزایی در میزان فروش شما داشته باشد. 

ورود به فروشگاه

محدوده ورودی یک فروشگاه، که برخی آن را با عنوان منطقه مرزی می شناسند، نخستین فضاییست که مشتریان بالقوه به آن قدم می گذارند و بسته به بزرگی و کوچکی فروشگاهتان ١/۵ تا ۴/۵ متر از فضای مغازه شما را به خود اختصاص داده است. مرزی که مشتریان را از دنیای بیرون جدا کرده و به دل فروشگاه شما می کشاند و

به او القا می کند که شما چه چیزهایی برای عرضه به او دارید. قضاوتی در ذهن آنها شکل می گیرد و به این نتیجه می رسند که با یک فروشگاه شیک و درجه یک طرفند یا یک مغازه معمولی و رده پایین و در نهایت نورپردازی، چیدمان اثاثیه و ویترین ها و رنگ بندی فروشگاهتان را ارزیابی می کنند.

از آنجایی که مشتری در حالت انتقال و گذر از یک فضا به فضایی جدید می باشد، به احتمال زیاد کالا، سبد و علائمی را نادیده می گیرد که در معرض دیدش قرار داده اید.

دکوراسیون مغازه

چیدمان بوتیک

سپس به سمت راست خود می نگرند :

در آمریکای شمالی حدود ٩٠ درصد مشتریان پس از ورود به یک فروشگاه پیراهن بی اختیار به سمت راست می چرخند و این واقعیتی مشهود و انکارناپذیر است. نخستین دیواری که پیش روی مشتری قرار می گیرد، به محل قدرت نمایی و عرضه اندام شما شهرت دارد و می تواند مشتریانتان را تحت تأثیر قرار داده و افسون کند، پس نسبت به آنچه می خواهید در این دیوار به نمایش گذارید و نحوه چیدمانشان توجه و وسواس خاصی به خرج دهید. در این قسمت از فروش عمده پیراهن مردانه ،کالاهایی را به نمایش بگذارید که مطمئنید می توانند توجه و نظر مثبت  مشتریان را جلب کرده و آنها را به دام اندازند؛ مجموعه های فصل نو، کالاهای جدید، کالاهایی که سود شایان ذکری برایتان به همراه دارند، کالاهایی که در میان مشتریان محبوب است. به علاوه می توانید بخشی از ویترین خود را برای نقل داستان کالاهایتان اختصاص دهید تا زینت بخش فروشگاهتان باشد.

دکوراسیون فروشگاه

دکوراسیون بوتیک

 

مشتری را ترغیب کنید تا در فروشگاهتان چرخی بزند

این مسئله تا حد زیادی به فضای فروشگاه شما و چیدمان و دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد، لیکن با علم بر این موضوع که مشتری پس از ورود به سمت راست می رود، بار بزرگی از روی دوشتان برداشته می شود و کافیست تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آنها را ترغیب کنید ،به قدم زدن ادامه داده و کالاهای بیشتری را از نظر بگذرانند. از این طریق علاوه بر آن که شانس خرید کردن مشتریان خود را افزایش می دهید، می توانید با طراحی هوشمندانه یک مسیر از پیش تعیین شده حجم رفت و آمد مشتریان را در فروشگاه کنترل کرده و اجازه ندهید بخشی از مغازه تان بیش از حد شلوغ و بخش دیگر آن زیادی خلوت باشد.

اغلب خرده فروشان این مسیر را به صورت دایره ای شکل طراحی می کنند، مسیری که از سمت راست ورودی فروشگاه آغاز شده و مشتری را به بخش انتهایی فروشگاه هدایت کرده و مجدداً به جلوی مغازه می کشاند. برخی از فروشنده ها پا را فراتر نهاده و این مسیر را با یک رنگ و بافت متفاوت مشخص می کنند، به گونه ای که کاملاً متمایز از کف فروشگاه باشد؛ از قدیم گفته اند، “هر جا که چشم برود، پا نیز به دنبالش روانه می شود.به خاطر داشته باشید که قرار است این مسیر مشتریانتان را به سوی محل خاصی رهنمون سازد، بنابراین باید در انتهای راه ویترینی جالب توجه و چشم نواز در معرض دیدشان قرار دهید.

طراحی دکوراسیون بوتیک

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰

بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاری که امروزه در آن کار می‌کنیم با آنچه خیلی‌هایمان در آن شروع به کار کردیم، متفاوت است.  فروشندگان و کارمندان فروشگاه‌ها، حالا دیگر متخصص شده‌اند. برندها و مشاغل مختلف مبالغ زیادی خرج می‌کنند تا مشتریان خود را پیدا کنند. امروزه خریداران نیز خودشان یک کارشناس تمام عیار خریدند و همه برند‌ها و مشاغل را کم و بیش می‌شناسند. برای مثال:

خریداران معمولا ۶۰ تا ۹۰ درصد بازار فروش سنتی را قبل از ورود به فروشگاه می‌شناسند.

۸۱ درصد‌آنها قبل از ورود به فروشگاه در موردش در اینترنت خوانده‌اند.

خریداران تقریبا ۷۹ روز را صرف می‌کنند تا با جستجوی آنلاین از خرید جنس مورد نظر خود مطمئن شوند.

تنها یک توضیح برای این فضای خریدار محور وجود دارد: محتوا، بازاریابی محتوا فرایندی است برای ایجاد کیفیت بالا.  محتوای ارزشمند مشتری را جذب، آگاه و علاقمند می‌کند و ارزش برند را‌هم بالا خواهد برد. خریداران و مشتریان نیز خود از قبل می‌دانند که برند شما، برای‌آنها یک موقعیت عالی خرید است.

فواید بازاریابی محتوا:

آگاهی را نسبت به برند بالا می‌برد. همچنان که مشتریان دنبال جستجوی اینترنتی برای خرید و رفع نیازهایشان هستند، برند شما در آن خودنمایی می‌کند.

نیاز مشتری را برای خرید از برند بالا میبرند. بازاریابی محتوا به شما کمک خواهد کرد تا برند خود را در دل مشتری جا کنید، در حرفه خود یک پیشرو باشید.

باعث می‌شود با مشتریان خود ارتباطی قوی برقرار کنید.

با صرف هزینه‌ای کم به والاترین اهدافتان برسید. بازاریابی محتوا یک استراتژی کوتاه مدت نیست. با گذشت زمان محتواهای ارزشمند تبدیل به بزرگترین و با ارزش‌ترین منبع خواهند شد و مشتریان را به سمت خود جذب خواهند کرد.

ایجاد یک استراتژی برای بازاریابی محتوا :

یک استراتژی بازاریابی محتوای تاثیر‌گذار از ۲ ستون اساسی تشکیل می‌شود:

مجموعه‌ای از افراد قوی و دارای استراتژی.

توانایی درک افکار خریداران.

هر محتوا باید از ۱ یا ۲ ویژگی موارد اشاره شده در بالا برخوردار باشد.این باعث می‌شود مشتری مرحله به مرحله پیش برود. برای استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا مورد نظر خود، می‌توانید نمودار برنامه تاکتیکی بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. این تمرین بهتر از هر چیز دیگری است و شما را با تمرینات شخصی، چارت‌های محتوا، نمونه‌های واقعی و… آشنا می‌کند.

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰

داشتن ظاهری زیبا

۱۱ نکته برای داشتن ظاهری بی نقص

در مقاله ” لباس هایتان از شما یک مرد واقعی می سازند. ” توضیحاتی پیرامون ارزیابی ناخودآگاه انسانها و اهمیت لباس و ظاهر، داده شد. در این  مقاله به نکاتی اشاره می شود که باعث می شود ظاهری زیبا و بی عیب و نقص داشته باشید

با رعایت نکات زیر ظاهری زیبا و بی عیب و نقص خواهید داشت؛

١. هیچ گاه با یک پیراهن آستین کوتاه، کراوات نزنید. پیراهن آستین کوتاه، جامه ای نسبتاً کلاس پایین به حساب می آید. پوشیدن آن به همراه  لباس فرم بلامانع است اما با پوشیدن آن نمی توانید یک تصویر ذهنی حرفه ای و درخور ستایشش از خود به جا گذارید.

٢. کفش ها مهم ترین و گرانقدرترین آیتم موجود در کمد لباس آقایان به شمار می روند. کفش هایتان می بایست تمیز، براق، مرتب و مناسب برای  موقعیت پیش رویتان باشد. با کت و شلوار کفش مجلسی بپوشید. یک کفش را برای چندینن روز متوالی نپوشید. در مواقعی که کفش هایتان را به پا نمی کنید، داخل آن را پر کنید تا از شکل و قواره نیفتند.

٣. شلوارهایتان باید به حد کافی بلند باشد تا روی جوراب هایتان را بپوشانند. جوراب ها باید ساق پایتان را از نظرها پنهان کنند، حتی زمانی که  پاهایتان را روی هم انداخته اید. شلوارهای پیلی دار و دکمه سردست ها کاربردی و قدیمیی هستند. شلوارهای پیلی دار خیلی راحتند و دکمه سردست ها باعث می شوند انتهای آستین هایتان شق و رق بایستند.

۴. پوشیدن همزمان کمربند و بند شلوار شما را انسانی متزلزل جلوه می دهد. پس لطفاً یا کمربند بندید یا از بند شلوار استفاده کنید. اگر بند شلوار  را ترجیح می دهید، مدل هایی را بخرید که از داخل با دکمه به شلوارتان متصل می شوند.. می توانید از یک خیاط یا هر کسی که از دوخت و دوز سر در می آورد، بخواهید تا چنین دکمه هایی را درون شلوارتان بدوزد. بندیلک های کلیپسی به درد اشخاصی می خورد که روی پیراهن آستین کوتاهشان کراوات می زنند.

پس برای داشتن ظاهری زیبا نکات بالا را رعایت کنید .

  • seorespina tech
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بیان تفاوت های میان بوتیک و فروشگاه های خرده فروشی میپردازیم، پس با گروه صنعتی پوشاک رونی همراه باشید .

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی دکوراسیون مغازه را مطالعه کنید .

در واقع بوتیک یک فروشگاه خرده فروشی انحصاری و تخصصی به شمار می رود که از نقطه نظر محدودیت در متراژ مغازه، موجودی کالاها و حیطه فعالیت متفاوت و متمایز از کسب و کارهای خرده فروشیست.

به هنگام راه اندازی یک فروشگاه خرده فروشی می بایست این تفاوت ها را به خوبی درک کرده و از نقاط ضعف و قوت کسب و کار آتی خود اطلاع داشته باشید.

ابعاد کسب و کار

از جمله تفاوت های فاحش میان یک فروشگاه خرده فروشی و بوتیک می توان به متراژ و ابعاد مغازه اشاره داشت. بوتیک ها در مقایسه با فروشگاه های خرده فروشی نسبتاً کوچک ترند. بوتیک ها غالباً فضای اندکی از مراکز خرید سرپوشیده یا بازارهای بنا شده در فضای باز را به خود اختصاص می دهند و کمتر پیش می آید یک بوتیک را تنها و دور از سایر فروشگاه ها بیابید. مغازه های خرده فروشی در نقطه مقابل بوتیک ها قرار دارند که از حیث موقعیت مکانی و فضایی که برای فروش محصولاتشان در اختیار دارند، انعطاف پذیرتر بوده و آزادی عمل بیشتری دارند.

میزان موجودی کالا

یکی دیگر از ویژگی های بارز بوتیک ها، محدودیت در تنوع کالاهاییست که عرضه می دارند. منظور از تنوع کالا، اجناس متفاوتیست که می فروشید. تنوع کالا در اکثریت قریب به اتفاق فروشگاه های خرده فروشی بالاست. فروشگاه هایی از قبیل Wal-mart و Discounter Targets بخش های متعددی برای محصولات خود دارند. در حالی که بوتیک ها یک یا چند نوع کالا را ارائه می دهند. یک فروشگاه ممکن است تنها یک نوع کلاه یا کیف بفروشد. بوتیک ها شمار بیشتری از همان نوع کالا را به مشتریان عرضه می دارند و در نتیجه نسبت به فروشگاه های خرده فروشی گزینه های بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهند.

شرکت ها و اشتیاق و تعصب نسبت به یک کالا

کارمندان، مدیران و صاحبان یک شرکت نسبت به شرکت خود و کالاهایی که عرضه می دارند، تعصب و عِرق خاصی نشان می دهند، اما در بوتیک ها شور و تعصب تولیدکنندگان نسبت به کالاهایشان را شاخ و برگ می دهند و برای دستیابی به اهداف خود به کار می بندند. افرادی اقدام به پایه ریزی و تأسیس فروشگاه های خرده فروشی با شعب متعدد می کنند که می خواهند به دنبال رویاهای خود در زمینه کارآفرینی و توسعه بروند. بنیانگذاران بوتیک ها اجناسی را سفارش می دهند که بتوانند این شور و تعصب را به تجارتی پر سود و منفعت بدل سازد.

انواع کالاها

شما می توانید برای فروش انواع و اقسام کالاها بوتیک بزنید اما فروشندگان پوشاک، مد و لباس به این نوع مغازه ها علاقه بیشتری نشان می دهند. شرکت هایی که کالاهای تجاری خود را به صورت عمده می فروشند، به فضای بیشتری احتیاج دارند. فروشگاه های خرده فروشی بزرگ در زمینه دسته بندی محصولات تخصصی تر بوده و تنوع کالاهایی که عرضه می کنند و فضایی که در اختیار دارند، بیشتر از بوتیک هاست. بوتیکهای پوشاک، مد و لباس عملکرد بی نظیری دارند چرا که مصرف کنندگان نهایی این صنعت در پی کالاهایی نفیس، کاملاً سفارشی و در نوع خود بی نظیرند.

  • seorespina tech